Saturday, February 2, 2013

ıspanaklı börek

adını ıspanaklı börek koydum(:)) ama iç malzemesi olarak canın ne çektiyse onu da koyabilirsin. ister kavrulmuş kıyma, ister sadece peynir...sana kalmış. bu börek benim senelerdir yaptığım ve bir sürü denemelerim sonucunda en mükemmel sonuca ulaştığım bir tarifin eseridir:)


malzemeler:

börek sosu için:
-1.5 su bardağı süt(250 ml'lik bardak)
-yarım su bardağı sıvı yağ
-1 yumurtanın sarısı

iç harcı için:
-250 gr ıspanak (yıkanmış ve ince ince doğranmış)
-250 gr peynir(evde kendinden geçmek üzere olan ezine vardı.onu kullandım ben)
-1 yumurtanın beyazı
-karabiber

ve de 3 yufka

yapılışı: 

-böreğin sosu hazırlanır.
-1 yufka alınarak ikiye bölünür. yarım ay biçiminde kalan yufkaya hazırlanan sütlü sostan 2-3 yemek kaşığı dökülerek yayılır. yufkaya ıspanaklı harçtan koyulup rulo halinde sarılır. sonra bu rulo bir ucu merkez tutularak o merkezin etrafında döndürülür.
-diğer yufkalara da soslama ve ıspanaklı harç koyma işlemi yapılır. yine rulo haline getirilir ancak bu kez 2. aşamada yaptığımız yufka dairesinin etrafına sarılır.
-bu şekilde yufkalar bitinceye kadar devam edilir.
-yufkalar bitince elimizde sostan kalıyor. sos böreğin üstüne dökülerek 15 dakika bekletilir. bekletme sırasında yufka sosu çekiyor, daha güzel oluyor.
-önceden ısıtılmış 200 derece fırında 30-35 dakika pişirilir.
-çay demlenir, börek sıcak sıcak afiyetle yenir sonra:)

2 çift lafım var:) :
bu sefer kol böreği şeklinde yapmayı tercih ettim. daha kolay olur gibi geldi. istediğiniz şekilde yapabilirsiniz. kimisi gül böreği biçiminde seviyor, kimisi tepsi böreği biçiminde. yumurtanın beyazını ıspanaklı harcın içine koyuyorum ben hep. sosun içine koyunca o yumurta beyazı sosa karışmıyor, gıcık ediyor beni. lor peyniri kullanacaksanız börek içi olarak, tuzunu ayarlamayı unutmayın. ha bir de..düz tepside pişirdiğime bakmayın. ilk başta borcam içine yaptım ben böreği. sosunu çekmesini falan bekledim. sonra fırına sürerken borcam bizim mini fırına denk gelmedi. allahtan yağlı kağıda yapmıştım da borcamdan alıp düz tepsiye aktarması kolay oldu. sosu iyice çektiği için de akma gibi sorun olmadı.
**********************************************
Bu blogda ADSIZ yorumlar yayınlanmaz. Blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url veya anonim yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.

No comments:

Post a Comment