Tuesday, January 29, 2013

Kereviz Püresi

taa ne zaman aldığım, biraz daha dursa çöpü boylayacak olan kerevizim vardı buzdolabında. zeytinyağlı yapamam, patates-havuç-bezelye koyamayacağım içine diyetten dolayı. çorbasını da çok içtim, canım çekmedi. google amca sağolsun. oradan araştırdım kereviz püresi nasıl yapılır. 3 tane tarifi birleştirdim. güleceksiniz ama...tariflerden birisi "kerevizden bebek maması nasıl yapılır?" idi :)


malzemeler:

-yarım kilo kereviz(kök kısmı.)
-1 portakalın suyu
-1 dilim limon
-1 çay bardağı süt
-2 dilim kaşar peyniri
-1 yemek kaşığı zeytinyağı
-tuz
-karabiber

yapılışı:

-kerevizleri kabuğunu soyup yıkadıktan sonra küçük küpler halinde doğrayarak tencereye koyun.
-üzerine 1 dilim limon, 1 portakalın suyunu koyup, bir miktar(kerevizlerin üstünü çıkacak kadar) su ekleyip kaynamaya bırakın.
-kerevizler yumuşayınca(çatalla ezilir kıvamda) ocaktan indirin.
-süzgeçten suyunu süzün ve süzdüğünüz suyu atmayın. sonra çorba yaparken falan kullanabilirsiniz.
-kerevizleri ayrı bir kapta blenderdan geçirin. üzerine süt ve kaşar peyniri ekleyerek blenderda ezmeye devam edin. 
-eğer çok katı olursa haşladığınız sudan koyabilirsiniz.
-tuzunu karabiberini ayarlayın.
-afiyet olsun:)

isterseniz patates, havuç da koyup lezzetini zenginleştirebilirsiniz. Dereotu da çok yakışır. ben evde olanları kullandım. et yemeklerinin yanına süper gider.
********************************************** 
Bu blogda ADSIZ yorumlar yayınlanmaz. Blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url veya anonim yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.

2 comments:

  1. Çok lezzetli görünüyor, ben yoğurtlu salatası dışında hiç kullanmam kerevizi ama bu denenebilir. Eline sağlık...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dene dene. portakal suyu kerevizin kokusunu alıyor. patates de koyarsan daha rahat yiyebilirsin.
      teşekkürler:)

      Delete