Wednesday, January 23, 2013

Zeytinyağlı Mercimek Yemeği-Bulgurlu


hepimizin bildiği bu tarif de değişikliğe uğradı.tarif mi demek doğru yoksa yapılış şekli mi? yapılış şekli daha uygun sanırım.
önceden mercimekleri haşlar, tam pişme noktasında içine ayrı bir tavada yağda bir güzel kavurduğum soğanı eklerdim. şimdi ise...az sonraaa:)

malzemeler:
-1 su bardağı yeşil mercimek
-1 küçük soğan
-2 yemek kaşığı bulgur
-1 yemek kaşığı zeytinyağı
-1 yemek kaşığı koruk ekşisi(yoksa limon suyu da olabilir)
-tuz

yapılışı:
-mercimeği, küçük küçük doğradığınız soğanları tencereye koyun.
-üzerine 2 su bardağı su ekleyerek haşlayın.
-mercimekler diriliğini kaybedip hafif dişe dokunur kıvamda olunca içine bulgurları ekleyin.
-suyu yetersizse bulgurların pişeceği kadar su koyun, kısık ateşte pişirmeye devam edin.
-piştikten sonra ocağın altını kapatın. üzerine zeytin yağı ve ekşiyi koyup karıştırın.
-afiyet olsun:)

püf noktası:
yemeğin çok sulu olmaması gerekiyor. 

deneyimlerim:
tadı inanınki daha lezzetli. soğanı çiğden koymak olumlu yönde farklılık yapıyor. bu yemeğe bazen 1 yemek kaşığı salça da koyuyorum ben. salçayı da yağda kavurmayıp ilk başta mercimek ve soğanla birleştiriyorum.
**********************************************
Bu blogda ADSIZ yorumlar yayınlanmaz

4 comments:

  1. bende bir benzerini bulgur pilavı olarak yaparım,nefis bir yemektir.eline sağlık...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ben de çok seviyorum. senede hiç pişmezse 3 kere pişer evde:) teşekkür ederim

      Delete