Tuesday, April 23, 2013

Kabaklı Makarna

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımız Kutlu Olsun. Daha nice seneler kutlayabilelim bayramlarımızı. 

Çocuklar bugün hazır evdeyken onlara sağlıklı bir makarna yapmaya ne dersiniz? Yanına köfte de koyarsanız bir de ayran. Ohh misss:)

Malzemeler (1 kişilik):
-80 gr makarna (ben esmer makarna kullandım)
-1 adet büyük kabak
-2 diş sarımsak
-1 çay kaşığı kuru fesleğen
-1 tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi
-zeytin yağı
-tuz,karabiber

Yapılışı:
-makarnayı üzerindeki tarife göre haşlayın.
-tavaya ince kıyılmış sarımsakları koyup kokusu çıkana kadar zeytinyağında kavurun.
-rendelenmiş kabağı ekleyip harlı ateşte tavanın üstünü kapakla kapatmadan 3-4 dk daha kavurun (kabakların suyunu salmaması lazım). kabaklar dişe dokunur kıvamda pişmiş olacak. dikkat edin hamurlaşmasın.
-kabaklar pişince ocağın altını kapatıp tuz, karabiber, fesleğen, limon kabuğu rendesini ekleyip karıştırın.
-makarnayı servis tabağına alıp üzerine sosu dökün (ben makarna ile sosu karıştırdım).
-afiyet olsun :)

Not: limon kabuğu çok hoş bir aroma veriyor sosa. mutlaka deneyin. ancak 1 tatlı kaşığından fazla olmasın. ben çok koymuşum tadı acımsı oldu biraz.

2 comments:

  1. Tarifi okuyunca ağzım sulandı :) Nefis bişeye benziyor ben de deniycem en kısa zamanda. Eline sağlık

    ReplyDelete
  2. oZGeee :) teşekkür ederim. mutlaka denemelisin. limon kabuğu değişik bir tat veriyor:)

    ReplyDelete