Saturday, April 27, 2013

poğaça (ağızda dağılan :) )

Bu tip hamur işlerinde oldum olası iyi olmamışımdır. Benim olayım kek, börek, yemek. İş kurabiye ve poğaça gibi şekillendirmesi el becerisi isteyen hamur işlerinde genelde asistan olarak annemi alıyorum yanıma :) Bu poğaçayı yaparken de aklım nasıl şekillendireceğim kısmındaydı. Annem uzakta olunca. Korktuğum gibi olmadı neyse ki. Hem şekillendirmesi kolay, hem lezzetli, hem bereketli. 25 tane çıktı benim el ayarımla. sevgili arkadaşım Özge'nin Oltası'ndan hamur tarifini aldım, iç harcını da Refika'nın Mutfağı'ndan.

Malzemeler:
(25-30 adet için)
Hamuru
-1.5 çay bardağı yoğurt
-1 çay bardağı zeytinyağı
-1 yumurta
-100 gr Teremyağ
-1 paket kabartma tozu (ben Dr. Oetker Mahlep ve Susam Aromalı kullandım)
-1 tatlı kaşığı mahlep (Dr. Oetker Mahlep ve Susam Aromalı kullanırsanız bunu kullanmaya gerek yok)
-1 tatlı kaşığı tuz (şimdi farkettim.ben unutmuşum tuzu koymayı:) ben de diyorum bir şeyi eksik:))
İç harcı:
-200 gr peynir (beyaz peynir ile lor peyniri karışımı kullandım)
-5-6 dal maydanoz
-1.5 yemek kaşığı kuş üzümü

bardak ölçüleri
Yapılışı:
-yoğurt, zeytinyağ ve yumurta akını çırpma teli veya mikserle karıştırın.
-oda ısısında yumuşamış Teremyağ'ı ekleyip karıştırmaya devam edin.
-Un, kabartma tozu ve tuzu ekleyip karıştırmaya devam edin.
-Hamur çok yumuşak kıvamda oluyor. Yanlış mı yaptım diye düşünmeyin. Yumuşak bir hamur ama ele yapışmıyor.
-Hamuru üstünü kapatıp 30 dk dinlenmeye bırakın.

hamur kıvamı
-Beklerken kuş üzümünü sıcak suda bekletip açılmasını sağlayın. suyunu süzdükten sonra peynir ve maydanozla karıştırın.
-Hamurdan küçük parçalar koparıp avucunuzda açın. İçine harcı koyup şekillendirin.
-Şekillendirme işlemi bitince üzerlerine yumurta sarısını sürün. İsterseniz çörekotu, susamla süsleyebilirsiniz.
-180 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
-Afiyet olsun :)

No comments:

Post a Comment