Monday, May 13, 2013

Menemen

Melemen mi Menemen mi? Tdk'ya göre aslı menemen :) Herkes bilir ama bazen tariflerde farklılıklar olabiliyor. Kimisi soğan koymuyor, kimisi sarımsak. Aslında sarımsak koymuyordum ben. Annem önerdi koymamı. Pek sıcak bakmadım bu öneriye çünkü annem vara yoğa sarımsak koyar yemeklere. Bamya yemeğine, zeytinyağlı biber dolmasına. Ben o kadar düşkünü değilim o tadın. Yine de denedim. O günden beri hep böyle yapıyorum.
Malzemeler (2 kişilik):
-1 soğan (ince kıyılmış)
-2 diş sarımsak (ince kıyılmış)
-2 tane sivri biber (ince kıyılmış)
-2.5 orta boy domates (kabukları soyulmuş, küp küp doğranmış)
-zeytinyağı
-tuz

Yapılışı:
-biber ve soğanı zeytinyağında yumuşayana kadar kavurun.
-sarımsakları ilave edip 1 dk daha kısık ateşte çevirin. yanmamasına dikkat edin.
-domatesleri ekleyip tavanın kapağını kapatarak domatesler eriyene kadar kısık ateşte pişirin.
-domatesler pişince yumurtayı üzerine kırın. tuzu ekleyip karıştırarak pişirin.
(kimisi yumurtayı lop halde bırakıp öyle pişiriyor. Ben iyice karışmış halini seviyorum)
-Afiyet olsun :)

Siz nasıl yapıyorsunuz menemeni?

2 comments:

  1. Ben de mutlaka soğan koyarım hatta varsa taze soğan, kimisi sadece biber ve domatesle yapıyor da soğan olmazsa aynı tadı vermiyor. Bir de ben yumurtayı ayrı yerde çırpıp öyle döküyorum. Beyazları iyice karışsın diye. Çok severim menemeni :)

    ReplyDelete
  2. @oZGe; aynenn. soğansız hiçbir şeye benzemiyor tadı. taze soğanı denemedim bak. domatesler bitmeden bir de öyle denemeli. teşekkürler öneri için :)

    ReplyDelete